Brak lub niewłaściwe płukanie układu – dokładne płukanie musi zostać wykonane przed instalacją nowego elementu układu klimatyzacji, zwłaszcza po zatarciu się sprężarki. Po zatarciu sprężarki opiłki, ścier oraz zwęglony olej przemieszczają się w układzie i mogą spowodować zaburzenia pracy lub jego zablokowanie. Szczegółowy opis postępowania można znaleźć w artykule Zatarcie sprężarki, a wymiana skraplacza?
Nieprawidłowe użycie dodatków – niewłaściwe dodatki do oleju lub użycie ich w nadmiarze, mogą spowodować zanieczyszczenie i zaburzenia pracy układu. Zaburzenia lub zablokowanie układu często spowodowane są przez uszczelniacze do klimatyzacji, które uszkadzają elementy pokryte teflonem wewnątrz sprężarki lub krystalizują się w układzie, tworząc stałe i twarde wytrącenia. Szkodliwe działanie na teflon mają również agresywne płyny do płukania klimatyzacji. Zachęcamy do zapoznania się z artykułem Smarowanie, wpływ nieprawidłowych dodatków na pracę sprężarki klimatyzacji
Nieprawidłowy olej – olej o nieprawidłowej, zbyt dużej lepkości może zablokować skraplacz, szczególne wykonany w technologii mikro-rurek. Zachęcamy do zapoznania się z artykułem Smarowanie sprężarki klimatyzacji - unikaj mieszania olejów typu PAG z olejem PAO
Zły stan osuszacza – zły stan osuszacza oznacza, że będzie on mniej wydajnie filtrował zanieczyszczenia oraz mniej chłonął wilgoć, co zwiększa ryzyko ich dalszego przemieszczania się w układzie klimatyzacji. Może to doprowadzić do zablokowania skraplacza i innych elementów. 